Woda Kolońska. I nic więcej.

Jestem wielkim fanem A*Mena Thierrego Muglera. Miałem przyjemność kontaktów intymnych z innymi wodami z tej „serii” (Pure Malt), ale nie zrobiły na mnie większego wrażenia, pozostaję wierny protoplaście. Z tym większą ciekawością sięgnąłem po tester Thierry Mugler Cologne. Słyszałem o nim wiele opinii, porównań do świetnego „Story” Paula Smitha  (jeden z moich ulubionych świeżych zapachów), czy Creed Original Vetiver (a tego akurat nie znam) – w każdym bądź razie większość pozytywnych.

Wniosek początkowy – zapach nie jest podobny do Story. To w sumie dobrze, bo tamten jest jeden jedyny i nie wąchałem jeszcze nic zbliżonego aromatycznie. Nie widzę więc zbieżności. Smith jest soczyście, wilgnie zielony z delikatnie wetiwerową bazą, Cologne to od początku wesołe, kolorowe mydlinki – bez podziału na płeć, podobnie jak mydło – używa każdy i jest dla każdego. Gra tu głownie piżmo z owocami, ani śladu wetiweru. Przyjemne, słodkie, syntetyczne (ale nie razi) i… tyle. Trudno mi napisać cokolwiek więcej o kompozycji, bo woń znika ze mnie w ciągu niecałych 2 godzin… horror! Być może wytłumaczeniem tego jest fakt, że to EDC czyli woda kolońska i dokładnie tak się zachowuje, niemniej fakt że to jednak Thierry Mugler (znany z trwałości swoich wód)  daje do myślenia..?

I o czym tu więcej mówić w kontekście owej nieszczęsnej „żywotności”? Właściwie nie bardzo jest o czym.
Odradzam więc, ale na wszelki wypadek sprawdźcie sami.

Update
Według tego co można wyczytać na flakonie (na co zwrócił mi uwagę czytelnik – dziękuję!), to jednak EDT. Natomiast parametry techniczne wody są na poziomie EDC.

Kompozycja: 3(+)
Moc: 2(+)
Trwałość: 1
Flakon: 4
SOB: 2(+)

umysł: bergamotka, neroli, petitgrain
serce: kwiat pomarańczy
baza: białe piżmo

2 comments

    1. Konsystencja oficjalnie rzeczywiście EDT, natomiast parametry zgodnie z nazwą EDC. Z drugiej strony spotkałem się także z opisami, że to jednak edc, więc albo jest zamieszanie albo różne wersje funkcjonują. Jakby nie było trwałość i projekcja na poziomie EDC.
      Dzięki za zauważenie! 🙂

Skomentuj

